Voorbereidingstraining

Ha allemaal!
Leuk dat je meeleest. :-) Mijn vertrek naar Oeganda komt steeds dichterbij! Nog maar 2,5 maand! Ik kijk ernaar uit!
Vandaag heb ik een voorbereidingstraining gehad in Amsterdam en dit leek me een goed moment om mijn eerste blog te schrijven. Ik deed de training met ruim 20 mensen die via verschillende organisaties vrijwilligerswerk zullen doen in het buitenland. Ze gaan naar landen als Nepal, Thailand, Tanzania, Kenia en Zuid-Afrika. Erg leuk om met elkaar naar hetzelfde doel toe te leven! De training was heel praktisch. Het ging bijvoorbeeld over hoe je omgaat met cultuurverschillen, met hechting en wat je doet als je in een dipje zit en jezelf afvraagt waarom je hier ook alweer aan begonnen was. Het was fijn dat de trainers zelf ervaring hebben opgedaan met het doen van vrijwilligerswerk in het buitenland en dus goed weten wat je in de praktijk kunt tegenkomen. Na de training van vandaag heb ik nog meer zin gekregen om te vertrekken!
De komende maanden ga ik me verder voorbereiden door een visum aan te vragen, wat kleding en andere praktische spullen aan te schaffen en ik probeer mijn Engels te verbeteren door in het Engels te lezen en Engelse filmpjes te kijken.
Naast dat ik heel veel zin heb om te vertrekken, vind ik het ook spannend. Hoe zal het gaan, wat kan ik verwachten en hoe ga ik het vinden? Maar gelukkig ben ik hier niet de enige in (hoorde ik vandaag ;-) en hoort dat er natuurlijk ook een beetje bij.
Tot slot wil ik via deze blog iedereen hartelijk bedanken die gedoneerd heeft voor het project. Er is al een mooi bedrag opgehaald! Als je nog wilt doneren, kan dit via pif.one/oeganda
Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs, Willeke

Reacties

Reacties

Arenda en Emilia

Succes met alle voorbereidingen! ?

Willeke van der Meij

Bedankt! ?

Daniëlle

Superleuk dat je een blog gaat bijhouden! Had graag met je meegewild?, maar op deze manier kan ik iig met je meeleven en meegenieten. Heel veel succes met de voorbereidingen (=voorpret)!?

Willeke van der Meij

Dank je wel Daan!! ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood