Aangekomen in Oeganda!

Lieve allemaal!
Na ruim 7 maanden van uitkijken en voorbereiden is het dan zover! Ik ben in Oeganda!
Gistermorgen ben ik door mijn moeder en zusjes naar Schiphol gebracht en alles verliep daar vlot. Na even in de rij te hebben gestaan voor het afgeven van mijn koffers, kon ik naar de douane. En ook daar hoefde ik niet lang te wachten. Het is altijd prettig om de controles weer te hebben gehad en door te kunnen naar het vertrekgedeelte. Ik moest nog ongeveer 2,5 uur wachten, maar de tijd vloog deze keer voorbij! Tot op het moment dat ik in het vliegtuig stapte, besefte ik nog steeds niet helemaal dat ik Nederland voor 3 maanden zou verlaten en de komende maanden in Afrika zal doorbrengen.
In het vliegtuig kwam ik terecht naast een gezellige Amerikaanse en dat was een welkome afleiding tijdens de lange vlucht! Ze is 71 jaar, maar reist nog de hele wereld over. Het was leuk dat we een aantal dezelfde landen hebben bezocht, want dit zorgde meteen weer voor gespreksstof. Af en toe heb ik ook maar even mijn ogen dichtgedaan, want mijn buurvrouw kon blijven praten. Wel meteen een goede oefening in het voeren van een gesprek in het Engels.
Toen ik gisterochtend vertrok, kreeg ik van mijn zusje nog een pakje dat ik pas mocht open maken in het vliegtuig. Ik heb zo lang mogelijk gewacht met uitpakken, zodat ik tijdens de vlucht nog iets had om naar uit te kijken. Wat een verrassing! Familie en vrienden hebben allemaal een wens geschreven en dit versierd met foto's e.d. Echt heel leuk! Ik denk dat ik het de komende maanden nog regelmatig zal bekijken!
Mijn buurvrouw moest er in Kigali (Rwanda) uit en na een stop van een uurtje vlogen we door naar Entebbe. Pas aan het einde van de vlucht kwam ik erachter dat we wifi in het vliegtuig hadden, maar beter laat dan nooit. ;-) Het was toch gezellig om het laatste stukje van de reis nog even met familie en vrienden te kunnen appen. Op een bepaald moment ben je het stil zitten zat, krijg je rugpijn, weet je je geen houding meer te vinden en ben je ook door je inspiratie heen als het gaat om wat je nog kunt doen.
Ook op het vliegveld in Oeganda verliep alles voorspoedig. Ik zat nog wel een beetje in over mijn visum, omdat die maar voor 1 maand was afgegeven i.p.v. voor 3 maanden, maar nadat ik mijn verhaal had gedaan, kreeg ik het juiste visum. Ik heb dit als een gebedsverhoring ervaren. In het vliegtuig was ik begonnen met het lezen van 'De vrouw met het Boek' en ik vond het leerzaam om te lezen dat zij echt alles in het gebed voor de Heere neerlegt. Ook de dingen die in onze ogen klein zijn. Zo voelde ik me ook geholpen bij mijn visum.
Na de controles, het ophalen van de koffers en even te hebben gepind werd het tijd om mijn 'driver' op te zoeken. Ik voelde me een beetje overweldigd, want zodra ik buiten kwam, stond er aan de ene kant een hele rij Afrikaanse mannen (vooral taxichauffeurs) achter een hek en aan de andere kant dansende Afrikaanse vrouwen die vierden dat er iemand terugkwam van een reis. Er zijn niet zoveel blanken hier, dus ik had het gevoel behoorlijk op te vallen.
Het is gelukkig allemaal goed gekomen en ik ben veilig aangekomen in mijn hostel waar ik tot maandag hoop te blijven.
Vannacht heb ik niet zo goed kunnen slapen en ergens halverwege de nacht begon het te plenzen van de regen en te onweren. Dit heeft wel een paar uur aangehouden. Mijn eerste stroomuitval heb ik vanochtend ook meegemaakt, dus ik begin al helemaal in Afrikaanse sferen te komen.. haha.
Net ben ik met de brommertaxi (boda boda) naar het winkelcentrum Victoria's Mall gebracht. Het bleek een stuk kleiner te zijn dan verwacht en nu snap ik de wat verbaasde blik van de driver toen ik zei dat hij me 3 uur later weer kon ophalen. Misschien moet ik toch wat meer op de locals afgaan. :p
In het winkelcentrum een Oegandese simkaart geregeld (is een stuk goedkoper) en heerlijk geluncht!
Maar ik geloof dat ik moet gaan stoppen, want anders wordt het te langdradig. Ik kan zelfs na 1 dag al blijven schrijven. ;-) Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs, Willeke

P.S. Inmiddels hebben we het geweldige bedrag van 2900 euro opgehaald voor het project. Als je nog wilt doneren, kan dat via pif.one/oeganda Heel hartelijk bedankt!

Reacties

Reacties

Elize

Fijn Willeke, dat alles zo goed is mogen gaan. Ik zal je verhaal ook aan Nelly vertellen, zal ze wel leuk vinden denk.

Geniet ervan!

Jannette

...en ja hoor...je cadeautje van ons is nu ook binnen..Komt via de lucht naar Uganda : )

Emilia

Fijn dat alles zo voorspoedig mocht gaan. Leuk ook dat je die Amerikaanse vrouw naast je had zitten en zo gezellige gesprekken kon voeren. We wensen je het allerbeste toe en we bidden voor je.

Liefs van tante Aren en tante Emiel

Nel Verdoes

Fijn dat je reis zo vlotjes ging en nu bent aangekomen in Oeganda.
Niet te geloven en het zal best even wennen zijn aan de omstandigheden!
Je mag weten waarvoor je het doet en nogmaals een rijke tijd en veel succes toegewenst!
We leven via de blog met je mee en denken aan je.
Hartelijke groetjes van hier!!

Jan en Lida

Heej Wil, ik had je graag willen appen voor je vertrok helaas is mijn telefoon kapot gegaan en kon dat niet meer. Daarom via deze weg een berichtje. Fijn dat de reis zo goed is verlopen, en je veilig bent aangekomen. We willen je een goede tijd in Oeganda toewensen, maar bovenal Gods onmisbare zegen toegewenst bij al het werk dat je hoopt te gaan doen. Hartelijke groet, Jan en Lida

Willeke van der Meij

Bedankt allemaal voor jullie meeleven en lieve reacties! Wordt gewaardeerd. ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood